den elfte juni



hej allesammans.

är tillbaka efter en tur till sthlm och det har varit väldigt trevligt.
på fredagen hade jag ju som ni vet planerat att shoppa men det började inget bra. började med att köpa skor till carro sen handlade jimmy på dressman med presentkortet han fick av mig. efter en timma gick jag fortfarande utan påsar. vad är det med det där att aldrig hitta något när man SKA shoppa? i alla fall gick vi sen till gina tricot och jag bara bestämde mig för att hitta något så det gjorde jag.
sen avslutade vi turen då diana och tero mötte oss och vi åt på ett mongoliskt ställe på sveavägen.
mötte även upp några finska släktingar som åt med oss också =) .

då carro skulle åka tidigt på lördagen vart det en lugn kväll, vilket dock var skönt. (tror jag börjar bli gammal?!).
kan ju inte säga att man var helt lugn när vi släppte våran lilltjej iväg själv sådär. men vill ju självklart inte visa något, den delen sköter mamma bra ;O). nej, men tror jag fick all nervositet inför resan av carro för hon var ju coollugn. rackarns, hur ska det gå när JAG står inför avresa ? puh, släpper det just nu.
 efter vi väl släppt av carro sen åkte vi till långholmen och badade, och kors i taket, jag ska har släppt på min rädsla för vatten för vem var som en fisk, jo JAG !

sen åkte vi tillbaka till örby där juha då har lägenhet, vi gjorde oss i ordning och åkte på kvällen igen till stan och åt på al forno på drottninggatan. sedan vart det åter igen en lugn kväll men några cider bara =) .

idag har vi badat igen, vi skulle till smedsbadet?, mittemot långholmen iaf, men orkade inte gå så långt så vi stannade halvvägs vid en solplätt men badmöjlighet. vi åkte till högdalen och handlade lite för att jag skulle få testa quashqaien, (stavning?!), sedan grillade vi när vi kom hem sedan gick vårat tåg vid sju.

vi hade lite tur i oturen idag:
1. tåget hade ingen signal mellan södertälje och kolmården så alla som skulle mot kolmården fick byta till buss i södertälje, men VI som skulle till norrköping satt kvar och åkte genom katrineholm istället och var framme en halv timma tidigare :D.
2. vi missade 113 vid resecentrum men men hann med trean upp till stan och precis när vi kliver av spårvagnen kommer samma 113 som vi kunde fortsätta framåt på.

skönt med lite tur då och då.

mitt öra har skadats! jag och jimmy "busade" på stranden , han kittlade mig och jag slog öran i hans knä och nu har jag stor bula och är jätte öm. och jag vet att det är typiskt mig att skada mig!

nu ska jag strax se andra halvlek i vm finalen.

jobb imorgon igen, back to normal. kändes skönt med ett avbrott :) .

puss o kram,


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback