den tolfte juli



hej allesammans.

denna dag bara flöt iväg, så jäkla skönt! det gick så fort så jag fattar knappt vad jag har gjort. hoppas imorgon går lika fort :D.

idag har jag varit alldeles varm ända sen jag vaknade tills efter jag duchade vid åtta på kvällen. det är varmt sverige!

försökte ringa om hälsoundersökning idag men hann ju inte sitta kvar i telefonen så länge, började ju jobba och inget sa dom om hur lång telefonkön var heller. så får ge det ett nytt försök imorgon. vill så gärna bli klar med au pairen nu.


har tänkt på en sak, när man söker jobb vill alla ha ett cv. men ärligt talat, hur mycket säger ett CV om en person? absolut ingenting. det berättar vad personen i fråga gjort förut. säg då att personen haft otur, har inte haft något jobb, har inte haft möjlighet att skapa några erfarenheter. detta kan lika gärna vara världens mest begåvade person.
visst kan det vara viktigt att visa vad man gjort förut, men något som borde vara lika efterfrågat som CV borde vara ett personligt brev. där lär du känna personen bättre, vad han eller hon vill och kan. inte vad den gjort förut.
blir jag en dag en egen företagare kommer jag vilja ha personligt brev, inte cv.
alla borde ha samma chans att få jobb, inte beronde på kvalificerade jobb innan det aktuella jobbet. en person utan erfarenhet kan ha lika mycket kapacitet att klara ett jobb som en som jobbat 20 år inom olika branscher. för verkligheten säger att han med erfarenheten får jobbet, inte han utan.
that's it.

ska börja tagga ner nu så jag får sova gott inatt:)

puss o kram,


Kommentarer
Postat av: Sosso

Om du inte haft arbete innan skriv om dina styrkor...om du är snabblärd, nyfiken på nya utmaningar osv...



det kan man komma långt på =)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback