Maritime o massa annat.

God kväll gott folk.

Imorse vaknade jag på extremt dåligt humör, tänkte gå ut och ta en långpromenad men istället tränade jag lite hemma, sen gjorde jag mig iordning för att sedan åka in till stan för att möta Allie. Och tur var det minsann att jag inte tog någon promenad imorse!

Så klockan tolv var jag i Shirley hos Allie, parkerade bilen och vi promenerade till stan som tar cirka tjugo minuter men eftersom målet idag var Maritime, Titanic Museumet, tog det drygt en halvtimma att gå.
Väl framme besökte vi då museumet som var väldigt litet till våran förvåning men ack så intressant. När man går där och läser om händelsen, ser riktiga bilder, riktiga saker och berättelser så är det himla ofattbart att det faktiskt har hänt. Det är verkligen tragiskt.

Även om det var litet var vi där inne i nästan en timma och efter det gick vi ner till hamnen för en promenad, vi tänkte ta en glass men det blåste så dant vid vattnet så vi tänkte att vi letar upp ett trevligt café med uteservering istället. Så vi började gå mot stan när vi bestämde oss för att leta upp Oxford street eftersom det är berömt för sina barer, caféer o restauranger, så vi vände om. vi gick för långt och hamnade till slut i WestQuay iallafall, men kollade på en karta efter Oxford Street så vi gick tillbaka igen, bara för att missa gatan IGEN..och började gå tillbaka. ÄNTLIGEN hittade vi gatan MEN vilken besvikelse! Bara restauranger med små uteserveringar så vi gick tillbaka till stan IGEN..till slut satte vi oss första bästa café för då hade vi promenerat i timmar. Efter att ha suttit ner en halvtimma gick vi tillbaka till Shirley, tog bilen till Winchester och åt middag på en irländsk restaurang. Eller pub mer.

Nu är klockan åtta och jag har precis kommit hem, ska slå på en film och LATA för mina ben är slut!

Men trevligt har det varit :)

I fredags var jag som vanligt inne i WestQuay men för ovanlighetens skull hittade jag inga kläder! Dock lite presenter till familjen där hemma :)
Vid sju plockade jag upp Allie och vi åkte och åt middag på PizzaHut. Himla god mat, trevlig personal och trevligt sällskap!

Hittils underbar helg!

Stay tuned,



mer bilder kommer imorgon...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback