inspiration

Jag har hittat var jag kan hämta inspiration och motivation.
på helt främmande platser

Idag körde vi till L's dagis, (JAG KÖRDE), och det gick ju hur bra som helst! Så länge det kommer bilar i korsningarna så ser jag ju direkt vilken sida jag ska vara på och hur jag svänger. Får se till att köra när det är bilar ute :). Börjar även lära mig vilken sida växelspaken är på. Sen var det ju bara det att jag var för koncentrerad på själva körningen att jag totalt glömde memorisera vägen! Men imorgon får jag sällskap både på lämningen och hämtningen så förhoppninsvis sätter sig vägen lite då!

Eftersom jag kände mig piggare under dagen var jag på upptäcksfärd genom byn förut, eller gick fram och tillbaka till M's skola (+ lite till), för att vara säker imorgon, och den vägen är väl den lättaste att komma ihåg.

Jag är bara så nervös över att inte hinna i tid med tjejerna imorgon, L's är inte så viktigt men M's. Hon MÅSTE ju vara där när hon börjar. Dagiset är inte så noga tydligen. Mellan 9 och 10 typ. Så måste få allt gjort på morgonen, packa barnens väskor och ge frukost, klä dom, få L i vagnen... jag blir stressad redan nu!

Har äntligen fått igång mitt engelska nummer och när jag laddade £10 fick jag 50 minuter gratis att ringa för till hela världen så såklart ringde jag mamma och pappa! :)

Bara genom att vara här (sjuk & tråkig som jag är nu) får jag massor av inspiration! Har redan fått sug att söka som au pair till USA efter detta, perfekt om jag skulle hitta en familj som är intresserad av 6 månader där också. Det är så mycket jag vill! Men av att ta steget och ge sig av ger så mycket, det är obeskrivligt. Känslan av att ge sig av helt själv utan att veta något alls egentligen är så stärkande att jag tycker alla borde göra det! Så, bara gör't! Sluta tänka!

Nu massa planering och tänkande (ibland måste man tänka ;) ) inför morgondagen!

Stay tuned,

Kommentarer
Postat av: Sandra

åw, så kul :D

2011-03-06 @ 20:24:56
Postat av: Anna

Låter som att det kommer bli en spännande resa i england. =) hittade din blogg via FB, kikar in här lite då o då för o se hur du har det där nere. =) /a på empes ;)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback