southampton city

Det jag tänker berätta är rätt pinsamt men eftersom jag står för det och erkänner att jag inte har något lokalsinne, så behöver jag inte bli retad va? :)

Körde in till stan idag och eftersom jag behövde tanka tog jag vägen förbi Tesco och den vägen kan jag. Maria förklarade hur jag skulle svänga för att komma till WestQuay och det gick super! Hittade till och med till exakt det  parkeringshus jag ville till.
Sen skulle jag ta mig hem också.. Anvisningarna på skyltarna här består mestadels av siffror, så för en som inte kan vägnumrerna än är det värdelöst. Men har någonstans ifrån minnet att väg 35 går mot North Baddesley. Så tänkte jag skulle följa den, men hamnade på villospår på en gång. Körde fram och och tillbaka säkert tre gånger innan jag fann utfarten. Hamnade dessutom på motorvägen en stund och det var INTE roligt! Även om jag tillslut bara satt och skratta..vad skulle jag annars göra? Jag hade bensin och tid så egentligen ingen fara. När jag väl hittade rätt väg och skyltar där det faktiskt stod North Baddesley så bokstavligt skrek jag av glädje, lite roar små barn.
Hamnade dock på en helt annan väg än jag brukar köra på men vad gör det? Nu har jag testat den vägen också, men den var dock mycket sämre så ska lära mig vägen jag tog till stan hem också. För det är inte bara EN utfart från innerstan!

Iallafall inne i stan består ju hela shoppingområdet av gaaalet mycket affärer och en del affärer som också finns i Sverige. Såklart HM och Ikea, men också ZARA, 3, Apple o alla hamburgerkedjor då. Området kallas för WestQuay och där kommer jag nog spendera mycket tid.

Jag hittade även systers favoritaffär, Primark, och där hittade jag MASSOR, men sollade bort hur mycket som helst för jag vill inte slösa ALLA pengar nu! Men jag ringde mamma och sa att dom får ta med en till person i hörs med en tom väska för här kommer handlas! Jag köpte ett par tofflor (iskallt golv här), svart basiclinne, tröja med sjömansstuk och en jeansväst och allt för £21. Cirka 200:- svenska kronor.

Jag åkte in till stan rätt tidigt, gick upp vid sju, halv åtta. Sen var jag ut och sprang (hurtigt!), sen duscha (i iskallt vatten för varmvattnet tog slut när jag satt balsam i håret) sen åt jag lite frukost sen satte jag mig i bilen!

Klockan är bara fyra men vet inte riktigt vad jag ska göra... tänkte åka ner till hamnen inne i stan och vandra där men hittade inte dit, haha. Antar att det blir en lugn kväll med massa gossipgirl. Jobb hela helgen så vilar mig för det! En rätt bra ursäkt va? Vet inte riktigt vad man ska hitta på när man inte känner ngn direkt. Dessutom åker Maria (barnens nanny) när barnen lagt sig och Frances jobbar och kanske inte kommer hem idag, då måste jag ju vara hemma.

Imorgon ska vi åka och bada, jag o barnen och en vän till frances med hennes aupair :).



 

Stay tuned,


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback