En vecka avklarad!

Jag har klarat första veckan som aupair i England!

Dagen har gått väldigt fort även om vi inte gjort speciellt mycket, Mias skjuts till playdaten skulle ha kommit tidigt imorse men eftersom han inte dök upp då fördrev vi tiden med all leka med barbie (mhm...) och måla naglarna :). Vid tolvtiden kom han iaf och då hade jag redan hunnit börja med lunchen så jag och Lana åt den, sen sover hon alltid efter lunch så våra planer att åka till stan och fika med Allie sprack totalt!

Jag och Lana fördrev eftermiddagen i lekparken, sen gick vi till affären för att köpa lite mjölk, sen gick vi hem och gjorde middag. Mia kom hem strax innan läggdags så jag diskade undan sedan var det sängen för dom båda som gällde. Fick även i Lana i badet i eftermiddags, behövs efter badhuset igår, hon är inte jätte pigg på att tvätta sig ^^.

Imorgon är det måndag och ny vecka och jag känner att jag håller på att bli dundersjuk igen! JIPPI! Trött jag är på det... hoppas det går över. Sen är ju våren mer framskriden här så allergin gör väl sitt också. Plus katten som släpper massa hår, och den katten höll mig vaken fram till 4 imorse! Först kom den upp i sängen och började gå runt mitt huvud, då puttade jag ner den, så kom den upp vid fötterna och höll på att klösa som vanligt. Så höll det på ett BRA tag, sen slängde jag ut den och stängde dörren. Då satt den och gnällde LJUDLIGT utanför dörren. När klockan var fyra och jag var SKAPLIGT trött på det tog jag ner den och stängde dörren till vardagsrummet. Inget kul! Hoppas katten är lugn i natt och inget mer sova i min säng för mina ögon höll på att sprängas!

Bildbomb nu!

 Löjligt mycket mynt i England... :p

 Min galet fina jeansväst från Primark.

 Lana tycker om att gunga!

 Jag tycker också om att gunga :D

 Hemma i Kiruna genom skype :), bekräftelsen att allt är som VANLIGT :).

Stay tuned,

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback