rethosta!

Man kan bli förbannad för mindre..

Jag blir riktigt förbannad när rethostan inte ger med sig! Vägrar ligga i sängen en hel dag heller för att bli frisk! Blir nog att åka till apoteket idag och länsa dom!

Var på biblioteket igår igen och gick igenom mina tester, läsdelen var jag på högsta nivån! YEY!
Grammatikdelen var värst, som jag anade! Men inte alls så dåligt resultat jag trodde ändå.. men läraren satt ihop en kurs åt mig som jag ska göra hemifrån, så jag kan göra det när jag vill. Och gratis är det också!

Efter biblioteket igår mötte jag Allie, vi gick och köpte kycklingebab som vi åt i hennes trädgård (iklädd bara en klänning, men vill inte göra er avundsjuka på värmen ;)), sen gick vi till the common och satt ute i solen och njöt!

Vi hade även en närmare blick på gravstenarna på den gamla kyrkogården. Vi gick förbi en gammal dam som pratade på om gravarna och eftersom hon verkade veta så mycket bestämde jag mig för att fråga henne om titanic-gravarna som jag fått i uppdrag av min käre far att fota närmare! Hon var supertrevlig och vi pratade hur länge som helst! Som grädde på moset fick vi även lära oss om andra världskrigetgravarna!
De borde ha guidade turer där!

Vi fick veta att gravarna från Titanic-offrerna hade en blå pinne placerade vid sin grav så vi sökte dom och det fanns en hel del! Då var ju också mestadals av besättningen på Titanic från Southampton. Vissa gravstenar gick inte att läsa vad som stod, medan vissa var jätte tydliga. Antar att det visar vilka som var rikare än andra. Kvalite=pengar.

Hittade en grav där det stod "Lost in foundering of S.S Titanic" på stenen. Det var galet läskigt att titta närmare på de gamla gravarna. PLUS att vi såg en enorm RÅTTA!
Det var mycket intressant hela grejen!

Idag blir det att hålla till i North Baddesley till eftermiddagen då Jeff kommer hem och jag kan låna bilen.. Är långt ifrån frisk för att träna så vet inte vad jag ska hitta på... bussen är alldeles för dyr för en aupair-lön tyvärr.

Ska även möta Allie ikväll, blir väl en bio eller något sådant.
Imorgon åker vi till Marwell Zoo :).





Stay tuned,


Kommentarer
Postat av: Elin

vad häftigt med gravarna! det skulle jag med vilja se :)

Postat av: Sofia

Ja kom och hälsa på då! :D

2011-03-26 @ 16:02:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback