summering av helgen

Dagens aktiviteter var slöa, morgonen började med härlig dusch sen massa Gossip Girl som börjar lida mot sitt slut :/. Eftermiddagen spenderade jag med Allie, vi surplade i oss varsin milkshake på McDonalds.
Har varit en riktigt slö dag, men ACK så skönt!

Så.. fredagen var underbar. Shoppade som vanligt, hade sällskap av Allie. Sen satt vi och smed planerna på ett café. På kvällskvisten åkte jag återigen till stan och mötte upp Tunde, en annan au pair.
Vi gick till en "pub", mer restaurang. Vi satt och pratade och efter en halvtimme ungefär dök Allie upp. Vi gick vidare till Que Pasa och tog några drinkar där, underbart förfestställe. Men vi var ju tvungna att ta sista bussen hem som gick halv 12, vilket är supertrist!
Men vi hade kul iaf :).

Lördagmorgon åkte jag in till stan igen och träffa en dansk aupair, vi satt på ett café och pratade och jag älskar det caféets cafe latte! 
 
Vid 2-tiden åkte jag och hämtade Allie och vi åkte iväg till Winchester. Vi såg den gamla och gigantiska katedralen, King Arthurs Runda Bord och massa mer! Det är verkligen en underbar stad som vi kommer besöka många fler gånger!
Vi lämnade staden vid halv nio på kvällen efter att ha ätit middag på PizzaHut. På vägen hem körde vi lite vilse och mitt hjärta rusade! Allt var mörkt, vi skulle ut på motorväg, vad hastighetsbegränsningarna var hade jag inte en aning om (jättedåligt med såna skyltar här) och jag visste inte vägen! Väl tillbaka i Southampton bjöd Allie mig på en glass för att lugna nerverna :), haha!

Det var en händelserik dag och den var underbar!
Jag har verkligen haft tur att träffat  en som Allie redan efter två veckor här!

Jag har skaffat ett konto på
http://www.resdagboken.se för att samla mina resbilder där istället, så sök på "suffen" under Resenärer för att se bilder från min Englandstid!

Jag har fått veta att jag är ledig två veckor i april och funderar starkt på att åka hem och hälsa på då, känns ju så onödigt när jag inte varit här länge än men tror inte jag kommer kunna sysselsätta mig under två veckors ledighet, plus att jag vet ju inte nästa gång jag har chans att åka hem.

Inatt kommer pappan i familjen hem, vilket betyder att mitt jobb blir mycket enklare, vilket jag redan tycker att det är!

Hänvisar till resdagboken för alla bilder från helgen men några kommer här!

     







Stay tuned,


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback