update

Bara en snabb uppdatering från södra England då!

Igår besökte jag biblioteket och de har gratiskurser i engelska och av ren nyfikenhet ville jag testa min nivå. Det hela börjar med ett "för-test" som jag gjorde på plats, vilket visade att jag var på nästhögsta nivån och utifrån det är det ett längre test som ska göras och jag valde att göra den hemma. Uh, vad jag ångrar mig! Inte bara är det SKITTRÅKIGT, ursäkta språket, utan SVÅRT, jag minns inte adverb, subjektiv, promonen & alla de andra sakerna i grammatiken! Det här är saker jag kunde som rinnande vatten i skolan och nu minns jag ingenting, vilket gör mig frustrerad och koncentrationsförmågan är som bortblåst. På torsdag ska jag gå tillbaka och diskutera mina resultat och se om jag ska gå någon kurs. Är jag på samma nivå som "för-testet" så behöver jag inte. Eller kan inte, finns inga såna kurser. Hos dom då alltså. Och jag tänker inte betala minst 3000:- för en kurs en gång i veckan. Det är inte värt det, då lär du dig bra mycket mer i vardagen.

Anywho.... spenderade hela dagen med Allie igår igen, hade ju inte med kameran som vanligt när jag verkligen vill ha den men fotade lite med mobilen. Vi åt lunch på stan sen gick vi en promenad runt hamnen, helt underbart var det! Å vackert!

Idag har jag suttit och gjort testet hela dagen! Har superont i kroppen!

Nu blir det lite fruktsallad :)

   

Stay tuned,


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback