Lite text också kanske.

Hello mates!

Som ni förstår besökte jag London i söndags och om den staden blåste bort alla moln och skaffade lite strandstränder skulle det vara jordens bästa plats! Jag älskar staden! Men typiskt London nog så var det molnigt och kallt även denna dag (hade nog extremt tur sist jag var där) men nog åkte vi på en liten båttripp iallafall! Jag är superdålig på att gissa antalet aupairer som var med men över 100 stycken var vi iallafall. Tråkigt nog var alla från London-området. Vi som åkte härifrån (jag, Allie o Clara) verkar vara ganska ensamna här nere.. Men det hade jag även väntat mig. Även att den tyska och franska gruppen av aupairer skulle dominera.

Båtturen tog oss till ön Greenwich vilket vad fantastiskt, vi besökte den populära marknaden, åt medelhavsmat och brasilianska donuts från marknaden. Vi hade några timmar på oss på ön så vi strosade omkring, köpte huvtröjor, varsinn med LONDON tryckt på framsidan. Superskön och snygg!
En sak jag dock lärt mig nu är att alltid kolla upp stället på internet innan man besöker ett nytt ställe, just för att ta reda på vad som är värt att se. Tydligen missade vi Royal Greenwich Observatory, observatoriumet som namngav tidsangivelsen GMT (Greenwich Mean Time).

Det är bara så irriterande att missa saker när man har all chans i världen att se och uppleva saker! Men nu har jag lärt mig! :) Det handlar inte längre om att "ha varit på ett ställe". Tror jag börjar bli vuxen :)

Men saker jag FAKTISKT såg var bland annat Tower Bridge, Big Ben & Houses of Parlaments, Millenuim Dobe, Westminster Abbey och besökte Greenwich vilket jag aldrig gjort förut!

Nu är jag trött igen, den här tröttheten skrämmer mig lite för såhär trött en längre period är det länge sen jag var. Om jag nånsin varit det.

Stay tuned,


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback